Cart 0 Product Products 0,00 € is empty

Lamellrehvid põhjamaa segu või kesk-euroopa ?

Lamellrehvid põhjamaa segu või kesk-euroopa ?

19.10.2015

Lamellrehvid põhjamaa segu või kesk-euroopa ?

Uus talverehvihooaeg on kohe ukse ees. Viimasel ajal on käinud meil palju kliente, kes soovivad osta lamellrehve kuid ei tea, et müügil on kõva seguga ehk kesk-euroopa turu jaoks mõeldud rehvid ja pehme seguga põhjamaa tingimustesse mõeldud lamellrehvid. Siinkohal teeme väikese selgitustöö.
Üks suurematest põhjustest miks valik kaldub lamellide poole tuleb sellest, et naastrehve tohib Euroopas kasutada veel väga vähestes riikides, samuti eelistavad neid inimesed, kelle enamus sõitu toimub linnas. Positiivsest küljest võiks välja tuua veel madala mürataseme. Rehvide valik üldse muutub iga päevaga järjest kirjumaks, tuleb juurde uusi mudeleid ja nende vahelt valida on päris keeruline. 
Meie arvates peaks Eestis talvel sõitmiseks valima ainult pehme seguga lamellrehvid. Kõvema seguga nn.(kesk-euroopa) lamellid sobivad inimesele kes sõidab talvel väga minimaalselt ja kasutab M+S tähisega rehve aastaringi. Pehme seguga variant suvel sõitmiseks ei ole soovitav, sest märja ja palava ilmaga on nende pidamine asfaldil väga kehva ja lamellrehvide kulumine hakkab kiirenema kui temperatuur ületab 8 soojakraadi. 
Valikut aitavad lihtsustada erinevad rehvitestid kuid eelistage Soomes, Rootsis v.m põhjamaal tehtud teste. Saksamaal jne. kesk-euroopas tehtud testid võrdlevad reeglina kõva seguga rehve, mis meie tingimustesse ei ole hea valik.
Paljud kliendid hakkavad lamellide puhul otsuseid langetama rehvimärgise abil, mis Eesti inimesele on tegelikult eksitav, sest rehvimärgis võrdleb nii suve kui talverehvide puhul kolme kriteeriumit: veeretakistus, vees pidamine ja müratase. See viimane on aga ainuke, mida sellest loetelust arvesse võiks võtta, sest mida meile annab veeretakistus, kui talvel on valdavalt lumi maas ja seega veeretakistus niigi kõrge. Vees pidamisega ei ole meil talvel samuti midagi peale hakata. Kõva seguga rehv on lähem sugulane suverehvile, seega on nende näitajad pehme seguga lamellrehvidest reeglina tunduvalt paremad. 
Kõva seguga M+S rehvid tunneb ära ka kõrge kiirusindeksi järgi V=240km/h või lausa W=270km/h samuti soodsama hinna järgi. Valiku lihtsustamiseks mõned näited.

Kõvema seguga ehk kesk-euroopa lamellrehvid:
Nokian WR-G3, WR-D3 ja D4, WR-A3. Barum Polaris 2, Polaris 3, Polaris 5, Michelin Alpin A4, A5, A6, Goodyear UltraGrip 8 ja 9, Nankang SV-2, Continental TS seeria, Continental ContiCrossContact Winter, Bridgestone LM sari.

Pehme seguga lamellid:
Nokian R ja R2, RS, RSi. Continental ContiVikingContact 5, 6, 7, ContiCrossContact Viking, Goodyear UltraGrip Ice +, UltraGrip Ice 2, Dunlop DS 3, Michelin LATITUDE X-ICE XI2, XI3, X-Ice. Nankang SV-1. Bridgestone Blizzak Nordic, WS-70, WS80. Hankook Winter I cept (W605, W606, 616), Falken Espia EPZ ja EPZ 2

Lähiajal võtame teemaks TPMS, ehk rehvirõhu jälgimise süsteemi, sest kõikidel EU-s müüdavatel autodel. v.a alates 2014 november on süsteem kohustuslik. See teema on huvitav nendele, kes soovib osta oma uuele neljarattalisele eraldi telverehvide ja velgede komplekti.