Cart 0 Product Products 0,00 € is empty

Populaarsed rehvid 2019 ja pikemalt lamellrehvidest

Populaarsed rehvid 2019 ja pikemalt lamellrehvidest

2019 aasta hakkab peagi lõppema. Talverehvid peavad kõikidel autodel all olema alates esimesest detsembrist, seega võib öelda, et rehvivahetuse hooaeg on selleks aastaks läbi saanud.

Täname kõiki meie kliente ning soovime Teile kõigile turvalist aasta lõppu autoroolis! Kohtume taas uuel 2020 aastal.

Oleme teinud lühikese kokkuvõtte, mis liiki rehve sellel talvehooajal kõige rohkem osteti. Numbrid näitavad Rehviring.ee e-poest ja töökojast müüdud rehve. Aluseks on võetud 500+ tellimuse kokkuvõte.
Üldkokkuvõttes võitsid ülekaalukalt naastrehvid, mida osteti kõikidest müüdud talverehvidest lausa 77%. Lamellide osakaal jäi kõigest 23% juurde.

Kõige populaarsemad naastrehvid:

1. Hankook Ipike Rs2 (W429): 57% kõikidest müüdud naastrehvidest. Hea hinnaga naastrehvid, suurepäraste talveomadustega. Tehnikamaailm naastrehvide testi kolmas koht.
2. Michelin X-ice North 4 : 9% : Tehnikamaailm testi number üks juba teist talve. Tituleeritud kõige parema jääpidamisega rehviks läbi aegade. Pole ka imestada, kui rehvil on 250 naastu.
3. Bridgestone Noranza 001: 4% : Testides on rehv olnud küll 5-6 kohal, kuid tegu on siiski väga heade talverehvidega ja saanud klientidelt väga head tagasisidet.
4. Continental IceContact 3: 3,5% : Tegu on Continentali tehase kõige uuema naastrehviga. 17 ja suurema tolliga rehvidel on uuenduslikud ContiFlexStud kummist korpusega naastud. Tehnikamaailm testi hõbemedal, jäi võitjale 0,1 punktiga alla.

Kõige populaarsemad lamellrehvid (pehme põhjamaa segu)

1. Continental VikingContact 7: 46% kõikidest müüdud lamellrehvidest . Viking 7 on olnud ka ajakirja Tehnikamaailm testivõitja juba teist talve.
2. Hankook Winter I cept IZ2 (W616): 16% : Hankook on ka siin populaarne. Lamellrehvide testis täiesti korralik tulemus, kuues koht. Kindlasti räägib Hankook-i kasuks mõistlik hind.
3. Sava Eskimo Ice: 9% : Tegu on Goodyear tehase toodanguga. Viimased 2 talve ei ole testis osalenud kuid 2017 aasta Tehnikamaailma lamellrehvide testi teine koht. Sava edestas 0,1 punkitga isegi Goodyear enda tehase kõige uuemat lamellrehvimudelit Goodyear UltraGrip Ice 2, seega saame aru, miks rohkem pole Sava lamelle testi võetud :)
4. Bridgestone Blizzak DM-V2 : 4%: Maasturitele mõeldud lamellrehvid. Väga heade talveomadustega.

Lamellrehvid on viimasel ajal meedias hulgaliselt kõneainet andnud. Väga palju on arutelusid, kumba eelistada, kas naastrehve või lamelle.
Tallinn võttis isegi kõne alla, et keelustada Tallinna linnas naastrehvidega sõitmine jne. aga selgitustöödest hoolimata eelistavad tuhanded inimesed naastrehve.
Kuna sõidan ise aastaid lamellrehvidega, ja rehvide müügi kogemust on 12 aastat, siis julgustan autojuhte sõitma kvaliteetsete lamellrehvidega, eriti kui:
Valdav enamus sõite toimub linnas, sest naastudest on abi ainult kiilasjää korral. Lumes, soolamärjal asfaldil ja isegi kareda jää korral töötab lamellrehv paremini. Käin ise päris tihedalt ka maapiirkondades ja ei ole siiani pidanud kahetsema, et kasutan talvel lamellrehve. Piisab lihtsalt vastavalt teeoludele õige sõidukiiruse valimisest ja pikivahe hoidmisest.
Paljud autojuhid, kes on kümneid aastaid ainult naastudega sõitnud ja on otsustanud proovida kvaliteetseid pehme seguga, põhjamaa tingimustesse mõeldud lamellrehve on olnud peale talvehooaja möödumist väga positiivselt üllatunud ning meile antud tagasiside on väga hea.
Järgnevalt mõningad selgitused:
Paljud autojuhid on kunagi proovinud lamellrehve aga on pidanud pettuma. Sellest räägitakse ka kümnele oma sõbrale, et lamellrehvid ei kõlba kuhugi. Miks ei kõlvanud?
Tavaliselt on selleks 2 põhjust:
1. Autole paigaldati kõva seguga nn. Kesk-Euroopa lamellrehvid, mis meie tingimustesse loomulikult ei sobi. Ärge kunagi lähtuge näiteks Saksamaal tehtud ADAC vms. rehvitestidest, sest kõik seal testitud rehvid on kõva seguga ja ei sobi põhjamaal sõitmiseks. Samuti ei soovita enda autole soetada tundmatute rehvitootjate toodangut, kes pole ennast veel põhjamaa talvetingimustes tõestanud, isegi siis kui tegu on pehme rehviseguga. Kõva seguga lamellrehve tunneb kõige lihtsamini ära suure kiirusindeksi järgi, milleks on V=240km/h või isegi W=270km/h.
2. Tihti arvatakse, et kui rehvide küljepeal seisab M+S, siis tegu on lamellrehvidega. Kaugel sellest. Kui lisaks M+S tähisele puudub rehvidel kolme mäetippu kujutav märgis, mille keskel lumehelves, siis on tegu suverehvidega, millel asfaldi rehvist natuke tugevam muster. M+S tähis on väga eksitav, sest siiani teame kõik, et see tähendab inglise keeles “Mud” and “Snow”, ehk muda ja lumi aga tegelikult võiks lühendi “S” loogiline nimetus olla hoopis “sand”, ehk liiv.
Eksitav info võib öelda ka rehvimärgise kohta. Kui suverehvide sildilt vaatab vastu A või B. Täht A näitab märjas pidamist ja B veeretakistust, siis pehme lamellrehvi korral on need kaks näitajat tavaliselt E või isegi F. See ongi normaalne, sest tegu on talverehvidega. Suverehvidele ligilähedased näitajad on ka kõva seguga lamellrehvidel, seega ärge lähtuge hea lamellrehvi valikul rehvimärgistest.

Uue seaduse kohaselt alates 01.12.2022 tohib Eestis talvel kasutada vaid selliseid talverehve, millel on kolme mäetippu kujutav märgis. Selline märgis on peal ka paljudel varem kõne all olnud nn. Kesk-Euroopa lamellidel aga vähemalt nendega sõitmine ei ole niivõrd ohtlik, kui kasutada talvel M+S tähisega suverehve.

Lamellrehvide õigel valikul aitavad kaasa rehvitestid , mis on teostatud karmides talvetingimustes, näiteks Soomes, Rootsis, Venemaal. Füüsikajõudude vastu ei saa ka ükski naastrehv, olgu tal 130 või 250 naastu. Talvel ongi libe ja vastavalt ilmaoludele tuleb valida õige sõidukiirus.
Kokkuvõtteks hoiame Eesti teekatet ja ärme hingame endale sisse naastrehvide poolt õhku paisatavaid teekatte osakesi. Anna ka Sina oma panus Eesti teekatete-ja õhukvaliteedi paranemise osas.

Erkki Jõgi
Rehviring.ee