06.10.2020
Kuigi septembrikuu ilmad on veel super ilusad ja soojad, on õige aeg üle kontrollida oma sõiduvahendi talverehvide seisukord. Juhul kui Rehviring vajab uuendamist, siis tekib kohe küsimus, mida valida?
Aastaid on olnud talverehvide puhul esimeseks valikuks naastrehvid kuid iga aastaga on hakanud lamellrehvide osatähtsus kasvama, sest rehvitehased on arendustegevusega kõvasti vaeva näinud ning lamellide pidurdusmaad lähenevad naastrehvidele.
Võrdluseks 2020 aasta „Tehnikamaailm“ teostatud talverehvide testis oli kolme parema naastrehvi keskmine hinne 8,8 ja lamellidel 8,13, mis teeb vaheks -0,67. Kui võrrelda näiteks 2016 aasta tulemusi, siis vahe oli -1,0. Testis selgub, et parimate põhjamaa tingimustesse mõeldud (pehme rehviseguga) lamellrehvide areng on olnud tunduvalt kiirem kui parimate naastrehvide oma. Muidugi kui arvesse võtta kõik testis osalenud rehvid, siis need numbrid kindlasti muutuvad aga positiivne areng on toimunud sellest hoolimata.
Teeme lühikokkuvõtte värskest 2020 Tehnikamaailma rehvitestist.
Lamellrehvide eelistust on näha ka testijate poolelt, sest esimene aasta kui testis võtavad mõõtu vaid 6 naastrehvi- ja 11 lamellrehvimudelit.
Nii nagu eelmisel aastal, siis naastrehvide osas muutusi ei ole. Esimest-teist kohta jagavad Continental IceContact 3 ja Michelin X-Ice North 4. Mõlemad rehvid saavad ohtralt kiidusõnu, Michelin-il annab soovida märjal asfaldil pidamine aga teenivad võrdselt punkte ja on viie tärni väärilised. Kolmanda koha teenis välja Nokian HKPL 9.
Lamellrehvide esikolmikut jagavad Nokian HKPL R3, mis teenib 8,3 punkti. Kaks hooaega järjest esikoha noppinud Continental VikingContact 7 peab seekord hõbemedaliga leppima, saades kogusummaks 8,1 punkti. Kolmas koht 8,0 punkti testi täiesti uus tulija Michelin X-Ice Snow, mis on tehase kõige uuem 2020 aasta lamellrehvimudel. Michelin X-Ice Snow asendab pikki aastaid turul olnud X-Ice Xi3 ja Latitude X-Ice Xi2 mudeleid. Väga lai mõõduvalik. Tehas hakkab tootma uusi lamellrehve 123 erinevat mõõtu 14-22 tolli, nii sõiduautodele kui ka linnamaasturitele.
Uue Michelini pidamine kiirendusel ja pidurdamisel on tipptasemel. Pidamine jääl ja lumes väga hea. Natukene võib norida külgpidamisega aga mingeid negatiivseid üllatusi ei ole. Rehv on vaikne, hea suunakindlusega ning väikese veeretakistusega. Ühesõnaga Michelin on teinud viimase kahe aastaga super arendustöö ning valminud on talverehvide tipptase nii naast-kui lamellrehvide näol.
Kaubiku omanikele on uudiseks Gislavedi uus 2020 naastrehv NordFrost Van 2. Mõõduvalikusse lisandusid oodatud mõõdud nagu 215/65R15C, 215/60R17C ja 225/55R17C ,mida oli siiani väga raske turult leida. Gislaved rehve toodab Continental AG.
„Tehnikamaailm“ talverehvide testi tulemused 2020
Naastrehvid |
Hinne |
1. Continental IceContact 3 |
8,9 ***** |
2. Michelin X-Ice North 4 |
8,9 ***** |
3. Nokian Hakka 9 |
8,6 **** |
4. Bridgestone Noranza 001 |
8,2 *** |
5. Hankook Winter I’Pike RS 2 |
8,1 *** |
6. Sunny Winter Grip SN3860 |
6,3 -- |
Lamellrehvid |
Hinne |
1. Nokian Hakka R3 |
8,3 **** |
2. Continental ContiVikingContact 7 |
8,1 *** |
3. Michelin X- Ice Snow |
8,0 *** |
4. Goodyear UltraGrip Ice 2 |
7,8 ** |
5. Pirelli IceZero FR |
7,8 ** |
6. Hankook Winter I’Cept IZ2 |
7,7 ** |
7. Sava Eskimo Ice |
7,6 ** |
8. Bridgestone Blizzak Ice |
7,4 ** |
9. Nexen Winguard Ice Plus WH43 |
7,0 * |
10. Petlas Glacier W661 |
7,0 * |
11. Toyo Observe GSI-6 HP |
7,0 * |