Aeg on juba seal maal, et tuleb hakata taaskord mõtlema, millised „jalanõud“ oma „neljarattalisele sõbrale“ talveks alla saab. Siinkohal teemegi väikese ülevaate 2018/2019 uutest tulijatest.
Esimesena sooviks tutvustada Hankook uut naastrehvimudelit Ipike Rs2 W429, mis on üli populaarse ja mitmeid talvi enim müüdud naastrehvi I pike Rs W419 järeltulija. Uus mudel on saanud täiesti uue mustrijoonise, loomulikult on uuendatud rehvisegu ning rehv on saanud hulgaliselt naastude täiendust. Uuel mudelil on 200 naastu. Eelmisel RS+ mudelil, mis lõi laineid ka erinevates rehvitestides kuid mida oli saadaval vaid paari erinevat mõõtu oli ette näidata 170 naastu. Uut 200 naastuga mudelit W429 toodetakse vähemalt 50-es erinevas mõõdus. Kui hästi hakkab uuel naastul rehvitestides minema, selgub lähiajal.
Kuigi talved on viimastel aastatel olnud suht nõrgad, siis talverehvide tegijad valmistavad järjest uusi mudeleid, kus trumbatakse üksteist üle naastude kogusega, arvates, et ega see tali taeva ei jää. Nii tegi ja mõtles ka Michelin, kes tõi turule uue naastrehvimudeli Michelin X-ice North 4. Kindlasti saab sellest rehvist jääraja meeste lemmik, sest North 4 puhul on põhilist rõhku pandud jääl pidamisele, sest naastude kogusega kokku ei hoitud ja uus mudel kannab endas läbi aegade rekordarv naaste 250tk. Näiteks 245/40R18 mõõdus rehvidel on neid lausa 269 tk. Tekib kohe küsimus, et kas selliste rehvidega on müra nagu trollibussis? Michelin väidab ise, et eriline naastude paigutus ja tänu uue põlvkonna kolme astmelistele naastudele on saavutatud madal müratase. Samuti lubatakse rehvidele pikka eluiga, sest testid näitasid, et peale 10 000 km läbimist kaotas rehv oma pidamisomadusi väga minimaalselt ning võrreldes uute rehvidega pikenes pidurdusmaa jääl vaid 1,1 m võrra.
Häid uudiseid on ka kvaliteetsete lamellrehvide sõpradele. Continental-i rehvitehase kõige uuem lamellrehv on VikingContact 7, mille esitlusel Rootsis õnnestus ka mul endal käia.
Tegu on põhjamaa pehme seguga lamellrehviga, mida hakatakse tootma väga laias mõõduvalikus. Kokku 112 erinevat mõõtu 14-21 tolli. Nagu kombeks, parandavad kõik tootjad võrreldes eelmiste mudelitega rehvisegu, siis ei ole erand ka Continental. Kui võrrelda varasema mudeliga VikingContact 6, siis uuel mudelil on erinevaid pidamisomadusi vana mudeliga võrreldes parandatud kuni 7 protsendi võrra, eriti just lörtsise ja märja teekatte korral. Väga suur muudatus on tehtud tehniliselt, sest siiani on kõik Conti lamell-ja naastrehvid olnud A-sümmeetrilised, ehk ilma ilma suunata, kuid uue lamellrehvimudeli turvisemuster on valmistatud ühes kindlas suunas pöörlemiseks.
Erkki Jõgi